Vacation



..Assalammualaikum...Salam 1Malaysia..

Ops...sorry lambat nak update..bukan apa..2 hari lepas nak update tetapi tiba2 "Blackout" kat opis. Boleh di bayangkan x?. Company yg besar nih leh x ada elektrik..Sadis la..x pe la uols skrg lupakan kisah tu..mari kita sambung pasal my vacation 2 Penang..



Ok la seperti dijanjikan aku akan sambung pasal ke Penang..

[1st Day -090410-]

Kami bertolak dalam kul 11 am dari KL tetapi singgah sebentar di Kuala Kangsar sebab member kami mau amek sijil nikahnyer. Kami pergi seramai 6 org dengan 3 org sekereta..Sambil nak tunggu Pejabat Agama bukak, kami lunch dulu di situ. Pergh layan ikan patin masak tempoyak..walaupun RM 5 seketul..tp layan kan je..nasib baik sedap..



Dalam kul 2.30 ptg kami terus perjalanan ke Penang. Alhamdullilah dalam lebih kurang 5 ptg mcm tu kami sampai di resort kami di Tanjung Bungah. Ok la 2 bilik dengan bilik air semua di dalam bilik, ruang tamu. Kiranya bilik itu cukup la utk kami ber6. 3 org sebilik. Selepas tu kami pegi HRC dan makan seafood pada malamnya. Boleh la layan tp sebenarnyer seafood kat KL pun sama..agaknya kami salah tempat kot. So sapa tau seafood yg best di Penang ek..Tetapi sblm balik, kami pergi tapau makanan dulu..Yg kelakar sampai bilik semua bantai makanan n tidur..hehehe..



[2nd Day -100410-]

Memandangkan semua seperti keletihan so kami sepakat utk Brunch (breakfast+lunch) di "Line Clear" dan selepas makan..shooping jeruk..





Walaupun mengantuk kami pun konon2 nak g la naik Bukit Bendera teapi yang sedihnyer bahawa ia masih di tutup ada kerja2 pembaikan..DAMN..Tetapi utk mengubat kekecewaan kami, kami lepak di "Toy Museum" mmg best sangat..banyak toy yg aku suka..Wajib pergi ok uolss...wajib sesangat..



Selepas dok lepak situ hampir 2 jam kalau x salah kami rasa penat dan balik resort..apa lagi kalau bukan "TIDUR"..tetapi aku je x leh tidur sebab aku je mmg jenis x tidur petang..hehehehe..Malamnya kami lepak di Feringgi layan makanan Pak Arab..dan juga shopping...girls love shopping rite?







[Last Day -110410-]

yeaah..akhirnya kami akan pulang ke KL..tetapi sebelum itu kami pergi melawat Taman Rama2 dan layan makan laksa n rojak buah di tepi pantai..mmg best pun..Mmg g Penang nih..makan..makan dan makan lagi..hehehehehe..so itu je la cite aku di penang..biasa je tetapi agak seronok gak...so tunggu la trip aku seterusnya..di mana ..bila...tunggu..







Kemungkinan aku nak g lepak di Pulau jap..ada idea pulau mana best..jom cuti-cuti malaysia..ok guys..c ya again..CHow Chi Cau..Muaaah2x!!!


Comments

Ur Other Half said…
biase aie ske lepak pulau perhentian xpun redang..view agak best..hehe
[djsuria] said…
tu la perhentiaan seperti menarik tp x ada geng la..kalau g sorang2 insya allah 1 day i will

Popular Posts