January Vacation: Ho Chi Minh, Vietnam

Helooo readers. Assalammualaikum.

Sorry lambat update, banyak perkara yang penting buatkan saya tiada masa untuk update di sini. Actually this year, aku target tiap2 bulan aku akan g vaccay ke mana saje. Cuti-cuti malaysia asia kalau mampu ke tempat sejuk. ko mampu ke?. So mari kita cerita trip pertama aku iaitu ke VIETNAM.
Ini adalah pertama kali

  • G Vietnam
  • Naik Vietnam airlines
  • Vacation with UTM Space Buddy
  • Redah tanpa tour guide
  • Shooping sampai lupa diri
Apa pengalaman aku dapat eh?


  • Kena maki dengan orang Vietnam
  • Komunikasi dengan mereka guna bahasa dan duit Malaysia
  • Makan makanan tidak halal
  • Kopi Vietnam yang halal dan sangat sedap
  • Lintas jalan dan di elek oleh motor or kereta
  • Terminum air kepala berakohol
  • Makan roti subway tak halal (kena tipu dia cakap halal tapi x sebenarnyer)
  • Jumpa kawan-kawan baru dari Malaysia dan juga mat sallleh
  • Shooping kain yang sangat murah
  • Makan maggi gunakan gelas
  • Buffet hotel ada pork (tapi aku amek yang boleh di makan dan halal okeh)
  • Belajar bahasa Vietnam
  • Mengayat gadis-gadis vietnam (untuk dapat discount tau, pandai ayat pandai la dapat murah. I not lesbo okeh. hehe)
Pendek kata pengalaman pahit manis yang menarik. Pasal tidak halal itu sebab kami tidak tau. Masa pergi Vietnam ini, tanya la pada orang muslim Vietnam dan jangan cuba sekali-kali makanan or minuman yang ada tidak pasti kesahihan kehalalan dia ok. Ini pengalaman yang menarik dan pengajaran buat diri aku dan kawan sendiri. Masa kat sana pun, ada la seisi salah faham n gaduh kecil, biasa la orang sana ganaz bikin panas je. Thank you kepada UTMSpace buddy aku kerana sabar dan sanggup bersama menempuh dugaan di sana. Next trip jangan lupa ke Istanbul lak. Tu kena simpan duit dari awal. Hope dapat la aku g Istanbul, macam kisah Beto dan Lisa. "Istanbul, aku datang".
Enjoy dulu gambar-gambar perjalanan kami daripada KLIA ke Saigon...

















Gambar masa di Saigon nanti tau. will be continue later. tggu tau. 

Comments

Popular Posts