Ex BF aka Tunang

Assalammualaikum dan Salam 1 Malaysia.

Nice topik kan. Majoriti daripada kita sure ada ex pasangan kan tidak kira la BF, Tunang or Suami. Tetapi ada x antara kita pernah rasa teringat ataupun rindu pada mereka. Sila like jika ada. Nak angkat tangan sure x nampak kan.  


Well, if you notice saya ada cakap pasal nak berkahwin pada tahun lepas. Itu semua POYO! sahaja. Jika di takdirkan dan disuratkan di dalam diary kehidupan saya bahawa Mr. F bukan jodoh saya maka bukan DIA. Sebab itu, majlis itu tiada. Maafkan saya teman-teman sebab tidak dpt makan nasi minyak tahun lepas. Tadah tangan dan doakan saya berjumpa my Mr. Right this year. Amin.


Sapa yang tak nak kahwin kan. Sure semua nak, lagipun itu kan tuntutan agama. Ops!, lengkap ke diri aku dengan bab-bab agama ni. In sya allah. Ye, saya memang dah lama rasa nak kahwin sejak 23 tahun yang dulu tetapi sampai la ni 32tahun 6 bulan still maintai. Tetapi den bangga semlm ada orang cakap umur den 29 tahun. TQ! Rasa awet muda sangat. Apa petuanya, nanti ek.

Back to topic, saya memang tering kat kan dia. Sebab dia banyak ajar saya erti kehidupan di awal 30an ini. Saya tidak salahkan dia 100% sebab saya tau saya ada salah. Saya tahu ada sebab mengapa ini terjadi. Saya cuma harap dia tidak buat perangai sama itu dengan perempuan lain. Alhamdullilah, saya dapat tahu dia dah nak kahwin. Good!. Amin!


Sedih?. Mungkin tidak. Padahal menangis semalam dalam kereta. Saya menangis bukan apa, bila tekenangkan ayat2 yang cukup pedih yang dia katakan. Itu lah setiapa kebaikan kita, sure ada kelemahan sama ada kita sedar ataupun tidak.  Cukup pedih kalau nak diikutkan tetapi kenangan terindah bersama dengannya selama 2 tahun itu, kdg2 buat kita terpikir macam-macam.
Alhamdulillah saya dah lama move on, Now ready for my soulmate. Usaha dan doa itu paling penting. Saya akan menanti mu wahai abang ku bakal suami ku. Jiwang?. Of course, hati saya lembut. 





Kepada Mr. F,


i maafkan you dan i harap you berbahagia dengan bakal isteri you. Tp ingat apa sahaja janji tu tunaikan dulu, sebelum di ikat. padahal dah pun. I marah?. yes, tp buat apa nak marah, setan lagi suka. I akan kuatkan semangat I dan i akan ingat what you have say to me. Maafkan I because i cannot be your future wife. We not meant to be even we have try. Your promises to me is just POYO!. Our journey ended but my new journey have begun. Take care.


Tidak perlu la nyatakan apa sebab utama. Biarkan la ia menjadi rahsia. Kalau nak tahu, calling calling I. Ok la semua, sila comment if anda merasainya juga. 





Salam.

17th March 2013, 1.45am




Comments

Popular Posts