Selamat Tinggal 2013

Assalammualaikum wbt

Wah dah masuk 2014 kan. Selamat Tinggal 2013. Banyak kenangan manis pahit suka duka dan macam-macam di campur2 semua sudah jadi kenangan. Bagi aku, aku sentiasa move on dan cuba tidak mengingati kenangan lama terutama yang pahit. Jika manis, sure senyuman terukir dibibir ini. :) Always be positive okeh.
 

So entry kali ini, just summary apa aku jalani sepanjang 2013. Dah ready ke semua?. Aduhai awat la sejuk sangat bilik opis aku ini. Tak tahan tau. Memory of 2013 will start by now...Sorry kalau panjang sangat okeh 

6 bulan pertama (January-June 2013)

Permulaan tahun 2013 berjalan dengan lancar, aku dah kembali ke department asal aku iaitu QA Department setelah hampir 3 bulan aku pergi LEADS PROGRAM. Biar lah aku kalah dipertengahan tetapi itu la kenangan paling menarik sepanjang tahun 2012. 
Selain itu, tiada apa yang menarik sepanjang 6 bulan pertama. Aku hanya menjalani kehidupan aku seperti biasa. Sepatutnya aku kan kahwin dalam bulan 5 or 6 tetapi kandas dipertengahan. Bila di ingat balik, nak nangis pun ada tetapi aku fikir semula, buat apa nak sedih mengenai dia. Dia pun dah jumpa cinta baru yang dia sayang sangat itu. Even ko kutuk dia kat aku, aku tahu ko sayangkan dia. Aku rasa la kan dia dah kahwin dengan perempuan itu. Semoga bahagia. Please dont come back to me as i dont want you in my life anymore. Bukan benci tetapi just x nak pisang berbuah berapa kali dah. Saya doakan awak berbahagia ok Mr. F.




Sebagai student, aku sibuk dengan Final Exam la, dengan kelas la. Mcm2 la, kita kasi redah je. Hidup kita ini, tidak akan habis dengan mencari ilmu dunia dan akhirat. Tak sangka dah 2 tahun aku sambung belajar kat UTM. Dari sini aku kenal dengan ramai kawan yang sama2 senasib sejiwa yang kena korbankan weekend utk mencari ilmu ini. 

 


6 bulan terakhir (July-December 2013)

Hah yang paling menarik untuk bulan terakhir ini adalah Kita dapat berpuasa di Bulan Ramadhan. Raya Idul fitri. Tahun ini, kita beraya di Kuantan Pahang. Nak rasa kelainan dan memudahkan abang2 untuk berkumpul kan. Aku tidak kisah mana nak beraya asalkan bersama keluarga tersayang. Dan masa ini dapat jumpa ex-schoolmate walaupun tidak semua janji kawan2 rapat aku dapat berjumpa dengan mereka. Berkumpul sedara mara, meriah sangat tau. 
 

Tetapi yang paling menarik adalah selepas raya, iaitu my best ever vacation of the year iaitu pergi ke MABUL ISLAND masa Merdeka . Mau tak best kan, seronok sangat. Celebrate Merdeka di MABUL ISLAND!!!! Dah la first time datang ke Sabah, walaupun hanya Tawau dan Semporna. Tetapi ia telah melengkapkan percutiaan di seluruh Malaysia. Akhirnya!!!.. Alhamdullilah. Di sana, walaupun tiada pasangan tetapi saya jumpa ramai kawan baru di pulau. Serius saya suka pergi pulau. Meh la ajak saya ke pulau mana-mana. Kalau saya free, saya akan lapangkan waktu saya untuk bersama anda ke sana. Dan saya akan repeat ke Mabul bulan 4 ini dengan tugas baru iaitu DIVING. Hari tu snorkeling, x puas okah. Kalau nak ke Mabul, please la Dive. Baru puas hati, serius wa cakap lu. 



 
September adalah bulan saya di nantikan iaitu My BIRTHDAY!. dan dapat jumpa kawan-kawan UTM setelah bercuti sem kan. Tak celebrate mana pun. Dah tua ini x payah la nak celebrate kan. Lagipun tiada half of jiwa. mana la dia kan. Rindu. :)
Masa bulan November, I meet someone yang buat I terfikir something. Satu falsafah baru iaitu "I need someone not I want them so deeply". Sejak jumpa dia, i feel i should be what i should be. Don't think too much about marriage. Just be cool and when time is right, i will meet my other half. In sya allah. I miss you so much dear". Tetapi dia skrg dah x ada, i dont know la what wrong yang buat i kat dia. Btw, i wish all the best and you jumpa apa you need ok baby!. 


Bulan ini juga la my superb close cousin kahwin, so macam2 persiapan kena buat. I dah la orang penting, masa nikah dan kahwin dia. I kena jadi PA dia gtu. Alhamdullilah majlis dia dah selesai. Majlis aku. tunggu tau!.Congrats Wani & Hafiz. I love both of you so deeply. Even you dah kahwin, you tetap my sis forever.





December, hah masa ini la jumpa someone tu. Padahal lama dah kenal cuma masa 11-12-13, baru i dapat jumpa dia. Orang lain sibuk kahwin tunang la declare la apa la. Tetapi i meet someone yang sangat special in my life now.. Kebetulan or adakah itu petanda? Kita tidak tahu berserah padanya. Bagaimanapun I sangat gembira jumpa you. Thank you buat i marah, annoying, benci, senyum, gelak, macam2 you buat kan. Apa pun i suka sangat kawan dengan you. Percayalah you mmg my friend forever ever. Biar beza umur kita jauh sangat. Tetapi our relationship forever ever!!! Biar lah you kejap ada kejap x ada macam chipsmore tetapi you tetap menghantui i sebab you budak kecil, pakcik, kawan gila i okay. Ingat ini tau. I suka giler dengan someone ni. Biarlah i panggil dia someone ok. :P
 

Tamat sudah 2013

Itu je la summary dapat aku buat, bukan semua boleh di coretkan sini. Hanya yang aku rasa special dan masih dalam ingatan ini. Aku dah tua banyak dah lupa.  
 

2014?

Aku tiada resolution utk tahun ini. CUma aku harap ada miracle berlaku dan berikan kehidupan yang lebih indah daripada sebelumnya. Kita kena sentiasa MOVE ON dan teruskan kehidupan seteruskan. Saya maafkan semua orang yang muncul di dalam tahun 2013 dan saya bersedia menghadapi segala nya untuk tahun 2014. So kita tunggu tau apa entry seterusnya.

Happy New Year 2014!!! 




Comments

Popular Posts