QA specialist vs UTM Student

Assalammualaikum..


Well, it's Friday. Semua orang tunggu hari ini sebab last day keje (untuk normal working hour macam aku). Esok dah start weekend dan I dah x ada kelas di UTM. Yahoooo!!! Masa untuk bersantai. Tetapi..x jugak, sebab nak kena study untuk final exam by next week and onwards. Boleh x permulaan tahun 2014, aku ada satu paper untuk aku hadapi. Ada ke patut final paper on 1st Januari. Sabar je la. Apa perasaan aku? Happy?. Takut?. Redah je, hope aku dapat lulus subject ini dengan cemerlang. So cuti weekend kena study habisan. Wish me luck okay. Thank you!
Ada yang tanya bagaimana aku boleh buat kerja sambil bekerja. Sebenarnya aku sangat penat. Tetapi alhamdullilah ada kawan-kawan dan keluarga yang support aku. Itu yang penting. Tetapi maaf kepada sesiapa yang ada aktiviti on weekend, yang aku x dapat join. Bukan apa, tugasan aku sebagai student menghalang aku join sekaki. Kena book aku awal-awal okeh. macam la ko nih menteri ke artis ke. puitt..hehe  . Penat, tekanan, macam2 la perasan tetapi aku cuba tidak terlalu mengikut perasan. Yang penting aku dapat grad dengan baik nya sebagai student yang cemerlang. Selepas itu, nak sambung belajar lagi ke peringkat lebih tinggi. Selagi masih ada nyawa, selagi itu aku terus perjuangkan.


Bagaimana aku manage?. Senang, on weekdays aku sebagai pekerja dan weekend aku sebagai student. Kadang-kadang assisgment tu last minute dapat siapkan. Bukan apa masa weh. Tetapi bantuan kawan-kawan dan lecturer menjadikan aku semangat nak siapkan dan jadi pelajar cemerlang. Tetapi aku bukan scorer la. Sebab aku nih banyak malas. sedar pun diri itu kan Tetapi kalau dah sampai rajin aku, hah terkejut masing-masing dibuatnya. Laman sosial dan alat teknologi adalah pengantara sangat penting untuk pembelanjaan aku. Dulu aku macam tidak percaya aku jadi part time student. Actually, aku dah lama nak masuk UTM tetapi kenangan bersama Dir buat aku delay je nak sambung belajar situ. Sapa dir. Dia exbf yang aku paling sayang. Nanti la cerita kalau perlu. Hehehe. Bila dah 30an ini la baru terhengeh-hegeh nak belajar. Terasa muda kembali. perasan cik suria sorang ini kan. 
Tips? Mudah, bertawakal kepada allah, pandai bahagi masa. Fizikal dan mental kena kuat. Jangan mudah mengalah, Be positive always. Percayalah jika anda percaya anda boleh buat, sure anda boleh. Anda kena tau apa niat anda  okeh. Jika anda percaya anda boleh lakukan, in sya allah semua akan dipermudahkan. In sya allah. 

Baik lah itu sahaja kisah PART TIME STUDENT seperti saya. Hope sapa-sapa nak jadi macam saya. Sila pilih tempat yang sesuai dengan bidang anda suka, kewangan anda dan paling penting anda willing nak buat bukan kerana terpaksa. Biar IKHLAS okah. Dah dah nak sambung buat kerja kerja aku ni mmg x pernah habis ada je sabar je la. See you again. Bye!!

 

Comments

Popular Posts